
I. Põhisätted
1. Need üldised äritingimused (edaspidi „ärilised tingimused“) on välja antud vastavalt seaduse nr 89/2012 Sb., tsiviilseadustik (edaspidi „tsiviilseadustik“) § 1751 ja järgnevad sätetele.
HOORAY s.r.o.
Reg.nr:17865239
KMKR: CZ17865239
Registrinumber: C 32803 - Krajský
kohus České Budějovices
asukoht: Chotýčany 106, Chotýčany 37362 (EI OLE MÕELDUD REKLAMATSIOONIDE SAATMISEKS)
kontaktandmed
email: objednavky@hooray.cz
telefon: 731 301 301
ettevõtte juhtimine: martin@hooray.cz
www (edaspidi „ müüja “)
Kaubandus- ja reklaamatsiooniaadress:
HOORAY s.r.o.
Nemanická 441/8
České Budějovice
370 10
2. Need ärilised tingimused reguleerivad vastastikuseid õigusi ja kohustusi müüja ja füüsilise isiku vahel, kes sõlmib ostulepingu väljaspool oma ettevõtlustegevust tarbijana või oma ettevõtlustegevuse raames (edaspidi: „ostja“) veebiliidese kaudu, mis asub veebilehel www.hooray.cz (edaspidi „veebipood“).
3. Äritingimuste sätted on lahutamatu osa ostulepingust. Ostulepingu erikokkulepped on eelisjärjekorras nende äriliste tingimuste sätete ees.
4. Need ärilised tingimused ja ostuleping sõlmitakse tšehhi keeles.
II. Teave kauba ja hindade kohta
1. Teave kauba kohta, sealhulgas üksikute kaupade hindade ja nende peamiste omaduste märkimine on toodud veebipoe kataloogis iga kauba juures. Kauba hinnad on näidatud koos käibemaksu, kõigi seotud tasude ja kuludega kauba tagastamise eest, kui see kaup oma olemuse tõttu ei saa olla tagastatud tavapärase postiteenuse kaudu. Kauba hinnad kehtivad niikaua, kuni need on veebipoes kuvatud. See säte ei välista ostulepingu sõlmimist individuaalselt kokku lepitud tingimustel.
2. Kogu veebipoe kataloogis esitatud kauba esitlus on informatiivse iseloomuga ja müüja ei ole kohustatud selle kauba osas ostulepingut sõlmima.
3. Veebipoes on avaldatud teave kauba pakkimise ja kohaletoimetamisega seotud kulude kohta. Veebipoes esitatud kauba pakkimise ja kohaletoimetamise kulud kehtivad ainult juhul, kui kaup toimetatakse Tšehhi Vabariigi territooriumil.
4. Võimalikke allahindlusi kauba ostuhinnast ei saa omavahel kombineerida, kui müüja ja ostja ei lepi kokku teisiti.
5. Müüja ei vastuta ostja poolt esitatud logode eest. Ostja kannab täieliku vastutuse tootele paigutatud logode kasutamise, paigutamise ja õiguste eest vastavalt ostja soovile.
III. Tellimus ja ostulepingu sõlmimine
1. Ostja kannab ise kulud, mis tekivad ostulepingu sõlmimisega seotud kaugsidevahendite kasutamisel (internetiühenduse kulud, telefonikõnede kulud). Need kulud ei erine tavapärasest määrast.
2. Ostja teeb kauba tellimuse järgmistel viisidel:
- oma kliendikonto kaudu, kui ta on eelnevalt veebipoes registreerunud,
- täites tellimusvormi ilma registreerimata.
3. Tellimuse esitamisel valib ostja kauba, kauba koguse, makseviisi ja kohaletoimetamise viisi.
4. Enne tellimuse saatmist on ostjal võimalik kontrollida ja muuta tellimusse sisestatud andmeid. Ostja saadab tellimuse müüjale, klõpsates nupul Saada tellimus. Tellimuses esitatud andmeid loetakse müüja poolt õigeks. Tellimuse kehtivuse tingimuseks on kõikide kohustuslike andmete täitmine tellimusvormis ja ostja kinnitus, et ta on nende äriliste tingimustega tutvunud.
5. Kohe pärast tellimuse kättesaamist saadab müüja ostjale tellimuse kättesaamise kinnituse e-posti aadressile, mille ostja tellimisel esitas. See kinnitus on automaatne ega loeta lepingu sõlmimiseks. Kinnituse lisana on müüja kehtivad äritingimused. Ostuleping sõlmitakse alles pärast tellimuse vastuvõtmist müüja poolt. Teade tellimuse vastuvõtmisest saadetakse ostja e-posti aadressile. / Kohe pärast tellimuse kättesaamist saadab müüja ostjale tellimuse kättesaamise kinnituse e-posti aadressile, mille ostja tellimisel esitas. See kinnitus loetakse lepingu sõlmimiseks. Kinnituse lisana on müüja kehtivad äritingimused. Ostuleping sõlmitakse tellimuse kinnitamisega müüja poolt ostja e-posti aadressile.
6. Juhul kui müüja ei saa täita mõnda tellimuses esitatud nõuet, saadab ta ostjale tema e-posti aadressile muudetud pakkumise. Muudetud pakkumine loetakse uueks ostulepingu ettepanekuks ja ostuleping sõlmitakse sellisel juhul ostja kinnitusega selle pakkumise vastuvõtmisest müüjale tema e-posti aadressile, mis on esitatud nendes äritingimustes.
7. Kõik müüja poolt vastu võetud tellimused on siduvad. Ostja võib tellimuse tühistada kuni ostja ei ole saanud kätte teadet tellimuse vastuvõtmisest müüja poolt. Ostja võib tellimuse tühistada telefoni teel müüja telefoninumbrile või e-posti aadressile, mis on esitatud nendes äritingimustes.
8. Juhul kui müüja on teinud ilmse tehnilise vea kauba hinna märkimisel veebipoes või tellimise käigus, ei ole müüja kohustatud tarnima ostjale kaupa selle täiesti ilmselgelt vale hinnaga isegi kui ostjale on saadetud automaatne kinnitus tellimuse kättesaamisest vastavalt nendele äritingimustele. Müüja teavitab ostjat veast viivitamatult ja saadab ostjale tema e-posti aadressile muudetud pakkumise. Muudetud pakkumine loetakse uueks ostulepingu ettepanekuks ja ostuleping sõlmitakse sellisel juhul ostja kinnitusega vastuvõtmisest müüja e-posti aadressile.
IV. Kliendikonto
1. Kliendi registreerimise alusel veebipoes saab klient oma kliendikontole juurde pääseda. Oma kliendikontolt saab klient tellida kaupu. Klient võib tellida kaupu ka ilma registreerimiseta.
2. Kliendikonto registreerimisel ja kaupade tellimisel on klient kohustatud esitama õiged ja tõesed andmed. Kasutajakontol esitatud andmeid on klient kohustatud muutmisel uuendama. Müüja peab kliendi poolt kliendikontol ja kaupade tellimisel esitatud andmeid õigeks.
3. Kliendikontole juurdepääs on kaitstud kasutajanime ja parooliga. Klient on kohustatud hoidma saladuses teavet, mis on vajalik tema kliendikontole juurdepääsuks. Müüja ei vastuta võimaliku kolmandate isikute poolt kliendikonto kuritarvitamise eest.
4. Klient ei ole õigustatud lubama kolmandatel isikutel kliendikontot kasutada.
5. Müüja võib kasutajakonto tühistada, eriti juhul kui klient ei kasuta oma kasutajakontot pikka aega või kui klient rikub oma kohustusi ostulepingust ja nendest äritingimustest.
6. Klient on teadlik, et kasutajakonto ei pruugi olla pidevalt kättesaadav, eriti seoses müüja riist- ja tarkvaraseadmete vajaliku hooldusega või kolmandate isikute riist- ja tarkvaraseadmete vajaliku hooldusega.
V. Maksetingimused ja kauba kohaletoimetamine
1. Kauba hinna ja võimalikud kauba kohaletoimetamisega seotud kulud ostulepingu kohaselt saab klient tasuda järgmistel viisidel:
- sularahata ülekandega müüja pangakontole nr 2302463384/2010, mis on avatud FIO bankad
- sularahas järelmaksuga kauba üleandmisel,
- sularahas või maksekaardiga isiklikul vastuvõtmisel saadetiste väljastuspunktis
2. Koos ostuhinnaga on ostja kohustatud tasuma müüjale kokkulepitud ulatuses kulud, mis on seotud kauba pakendamise ja kohaletoimetamisega. Kui ei ole selgesõnaliselt teisiti sätestatud, mõistetakse ostuhinna all ka kauba kohaletoimetamisega seotud kulusid.
3. Sularahamakse korral on ostuhind tasumisele kuuluv kauba kättesaamisel. Mitterahalise makse korral on ostuhind tasumisele kuuluv 14 päeva jooksul alates ostulepingu sõlmimisest.
4. Maksevärava kaudu maksmise korral järgib ostja vastava elektroonilise makseteenuse pakkuja juhiseid.
5. Mitterahalise makse korral loetakse ostja kohustus tasuda ostuhind täidetuks hetkel, mil vastav summa kantakse müüja pangakontole.
6. Müüja ei nõua ostjalt ettemaksu ega muud sarnast makset. Ostuhinna tasumine enne kauba saatmist ei ole ettemaks.
7. Vastavalt kassapõhise arvestuse seadusele on müüja kohustatud väljastama ostjale kviitungi. Samuti on ta kohustatud registreerima saadud tulu maksuametis internetis, tehnilise rikke korral hiljemalt 48 tunni jooksul
8. Kaup toimetatakse ostjale:
- ostja poolt tellimuses määratud aadressile
- saadetiste väljastuspunkti kaudu väljastuspunkti aadressile, mille ostja on määranud
9. Kohaletoimetamisviisi valik tehakse kauba tellimise ajal.
10. Kauba kohaletoimetamise kulud sõltuvalt saatmis- ja kättesaamisviisist on märgitud ostja tellimuses ja müüja tellimuse kinnituses. Kui kohaletoimetamisviis lepitakse kokku ostja erisoovi alusel, kannab ostja selle kohaletoimetamisviisiga seotud riski ja võimalikke lisakulusid.
11. Kui müüja on ostulepingu kohaselt kohustatud toimetama kauba ostja poolt tellimuses määratud kohta, on ostja kohustatud kauba kohaletoimetamisel vastu võtma. Kui ostja tõttu tuleb kaupa korduvalt või muul viisil kohaletoimetada, kui tellimuses märgitud, on ostja kohustatud tasuma korduva kohaletoimetamise või alternatiivse kohaletoimetamisega seotud kulud.
12. Kauba vastuvõtmisel vedajalt on ostja kohustatud kontrollima kauba pakendi puutumatust ja teatama vedajale viivitamatult kõigist puudustest. Kui avastatakse pakendi rikkumine, mis viitab volitamata sissetungile saadetisse, ei pea ostja saadetist vedajalt vastu võtma.
13. Müüja väljastab ostjale maksudokumendi – arve. Maksudokument saadetakse ostja e-posti aadressile./Maksudokument on lisatud tarnitavale kaubale.
14. Ostja omandab omandiõiguse kaubale kogu kauba ostuhinna, sealhulgas kohaletoimetamise kulude tasumisega, kuid mitte varem kui kauba kättesaamisel. Vastutus kauba juhusliku hävimise, kahjustumise või kaotuse eest läheb ostjale üle kauba kättesaamise hetkel või hetkel, mil ostjal oli kohustus kaup vastu võtta, kuid ta ei teinud seda ostulepingu vastaselt.
VI. Lepingust taganemine
1. Ostjal, kes on sõlminud ostulepingu väljaspool oma ettevõtlustegevust tarbijana, on õigus ostulepingust taganeda.
2. Lepingust taganemise tähtaeg on 14 päeva
- alates kauba kättesaamise päevast,
- alates viimase kaubasaadetise kättesaamise päevast, kui lepingu esemeks on mitu kaubaliiki või mitme osa tarnimine
- alates esimese kaubasaadetise kättesaamise päevast, kui lepingu esemeks on regulaarne korduv kaubatarne.
3. Ostja ei saa muuhulgas ostulepingust taganeda:
- teenuste osutamine, kui need on täidetud tema eelneval sõnaselgel nõusolekul enne lepingust taganemise tähtaja möödumist ja müüja on ostjat teavitanud, et sellisel juhul puudub tal õigus lepingust taganeda,
- kauba või teenuse tarnimine, mille hind sõltub finantsturul toimuvate kõikumiste tõttu, mis on müüja tahtest sõltumatud ja mis võivad juhtuda taganemistähtaja jooksul,
- alkohoolsete jookide tarnimine, mida saab tarnida alles kolmekümne päeva möödumisel ja mille hind sõltub müüja tahtest sõltumatutest finantsturul toimuvatest kõikumistest,
- kauba tarnimine, mis on kohandatud ostja soovide järgi või tema jaoks,
- kauba tarnimine, mis on kiirestiriknev, samuti kaup, mis on pärast tarnimist pöördumatult segatud muu kaubaga,
- kauba tarnimine suletud pakendis, mille ostja on pakendist eemaldanud ja mida hügieenilistel põhjustel ei saa tagastada,
- helisalvestise, videosalvestise või arvutiprogrammi tarnimine, kui nende originaalpakend on rikutud,
- ajalehtede, perioodikaväljaannete või ajakirjade tarnimine,
- digitaalse sisu tarnimine, kui see ei ole tarnitud füüsilisel kandjal ja on tarnitud ostja eelneval selgesõnalisel nõusolekul enne taganemistähtaja möödumist ning müüja on ostjat enne lepingu sõlmimist teavitanud, et sellisel juhul ei ole tal õigust lepingust taganeda,
- muudel juhtudel, mis on sätestatud tsiviilseadustiku § 1837.
4. Taganemistähtaja järgimiseks peab ostja saatma taganemisavalduse taganemistähtaja jooksul.
5. Ostulepingust taganemiseks võib ostja kasutada müüja pakutavat näidisvormi. Taganemisavaldus tuleb saata müüja e-posti või postiaadressile, mis on toodud nendes ärilistes tingimustes. Müüja kinnitab ostjale viivitamatult vormi kättesaamist.
6. Ostja, kes on lepingust taganenud, on kohustatud tagastama kauba müüjale 14 päeva jooksul alates lepingust taganemisest. Ostja kannab kauba tagastamisega seotud kulud müüjale, isegi juhul, kui kaupa ei saa selle olemuse tõttu tavapärasel postiteel tagastada.
7. Kui ostja lepingust taganeb, tagastab müüja talle viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul alates lepingust taganemisest, kõik rahalised vahendid, sealhulgas tarnimiskulud, mis ta temalt sai, ja seda samal viisil. Müüja tagastab ostjale saadud rahalised vahendid muul viisil ainult juhul, kui ostja sellega nõustub ja kui see ei too kaasa täiendavaid kulusid.
8. Kui ostja on valinud muu kui odavaima tarnimisviisi, mida müüja pakub, tagastab müüja ostjale kauba tarnimiskulud vastavalt odavaimale pakutud tarnimisviisile.
9. Kui ostja ostulepingust taganeb, ei ole müüja kohustatud tagastama saadud rahalisi vahendeid ostjale enne, kui ostja on kauba müüjale üle andnud või tõendanud, et ta on kauba müüjale saatnud.
10. Kaup tuleb ostjal müüjale tagastada kahjustamata, kasutamata ja puhtana ning võimalusel originaalpakendis. Kahjunõude, mis on tekkinud kaubale, on müüjal õigus ühepoolselt tasaarvestada ostja nõudega ostuhinna tagastamiseks.
11. Müüjal on õigus ostulepingust taganeda varude lõppemise, kauba kättesaamatuse tõttu või kui tootja, importija või kauba tarnija on kauba tootmise või impordi lõpetanud. Müüja teavitab ostjat viivitamatult tellimuses märgitud e-posti aadressi kaudu ja tagastab 14 päeva jooksul alates ostulepingust taganemise teate saamisest kõik rahalised vahendid, sealhulgas tarnimiskulud, mis ta temalt lepingu alusel sai, ja seda samal viisil või ostja määratud viisil.
NÄIDISVORM LEPINGUST TAGANEMISEKS ALLALAADIMISEKS SIIN
VII. Õigused puudustega täitmise korral
1. Müüja vastutab ostjale, et kaup ei ole vastuvõtmisel vigane. Eriti vastutab müüja ostjale, et ajal, mil ostja kauba vastu võttis:
- kaubal on omadused, milles pooled on kokku leppinud, ja kui kokkulepeid ei ole, on sellel sellised omadused, mida müüja või tootja kirjeldas või mida ostja eeldas kauba olemuse ja nende reklaami põhjal,
- kaup sobib eesmärgiks, mida müüja selle kasutamiseks määrab või milleks sellist tüüpi kaupa tavaliselt kasutatakse,
- kaup vastab kvaliteedi või viimistluse poolest kokku lepitud näidisele või prototüübile, kui kvaliteet või viimistlus määrati kokku lepitud näidise või prototüübi järgi,
- kaup on vastavas koguses, mõõdus või kaaluga ja
- kaup vastab õigusaktide nõuetele.
2. Kui viga ilmneb kuue kuu jooksul pärast kauba kättesaamist ostja poolt, eeldatakse, et kaup oli defektne juba kättesaamisel. Ostjal on õigus esitada nõue defekti tõttu, mis ilmneb tarbekaubal kahekümne nelja kuu jooksul pärast kättesaamist. Seda sätet ei kohaldata kaubale, mida müüakse madalama hinnaga defekti tõttu, mille jaoks madalam hind lepiti kokku, kauba kulumise tõttu tavapärase kasutamise tõttu, kasutatud kauba puhul defekti tõttu, mis vastab kasutamise või kulumise tasemele, mis kaubal oli ostja kättesaamisel, või kui see tuleneb kauba olemusest.
3. Defekti ilmnemisel võib ostja esitada müüjale nõude ja nõuda:
- vahetust uue kauba vastu,
- kauba parandamist,
- mõistlikku allahindlust ostuhinnast,
- lepingust taganemist.
4. Ostjal on õigus lepingust taganeda,
- kui kaubal on oluline defekt,
- kui asja ei saa korralikult kasutada korduva defekti või defektide tõttu pärast parandamist,
- kauba suurema defektide arvu korral.
5. Müüja on kohustatud vastu võtma kaebuse igas oma tegevuskohas, kus kaebuse vastuvõtmine on võimalik, või vajadusel ka oma asukohas või tegevuskohas. Müüja on kohustatud andma ostjale kirjaliku kinnituse, millal ostja õigust kasutas, mis on kaebuse sisu ja millist kaebuse lahendamise viisi ostja nõuab, samuti kinnituse kaebuse lahendamise kuupäeva ja viisi kohta, sealhulgas kinnituse paranduse teostamise ja selle kestuse kohta, vajadusel kirjaliku põhjenduse kaebuse tagasilükkamise kohta.
6. Müüja või tema volitatud töötaja otsustab kaebuse üle kohe, keerulistel juhtudel kolme tööpäeva jooksul. Selle perioodi hulka ei arvestata vastavalt toote või teenuse liigile vajaliku eksperthinnangu aega. Kaebus, sealhulgas defekti kõrvaldamine, tuleb lahendada viivitamatult, hiljemalt 30 päeva jooksul alates kaebuse esitamise päevast, kui müüja ja ostja ei lepi kokku pikemas perioodis. Selle perioodi möödumist loetakse lepingu oluliseks rikkumiseks ja ostjal on õigus ostulepingust taganeda. Kaebuse esitamise hetkeks loetakse hetk, mil ostja tahteavaldus (defektse täitmise õiguse kasutamine) jõuab müüjani.
7. Müüja teavitab ostjat kirjalikult kaebuse tulemusest.
8. Ostjal ei ole õigust defektsele täitmisele, kui ostja teadis enne asja kättesaamist, et asjal on defekt, või kui ostja põhjustas defekti ise.
9. Õigustatud kaebuse korral on ostjal õigus saada hüvitist kaebuse esitamisega seotud mõistlike kulude eest. Seda õigust saab ostja müüja juures kasutada ühe kuu jooksul pärast garantiiaja lõppu.
10. Kaebuse esitamise viisi valik on ostja otsustada.
11. Lepingupoolte õigusi ja kohustusi defektse täitmise õiguste osas reguleerivad tsiviilseadustiku §§ 1914 kuni 1925, §§ 2099 kuni 2117 ja §§ 2161 kuni 2174 ning seadus nr 634/1992 Coll., tarbijakaitse seadus.
12. Müüja vastutust defektide eest käsitlevaid täiendavaid õigusi ja kohustusi reguleerib müüja kaebuste menetlemise kord.
VIII. Kättetoimetamine
1. Lepingupooled võivad kogu kirjaliku kirjavahetuse üksteisele edastada elektronposti teel.
2. Ostja edastab müüjale kirjavahetuse nende müügitingimustes esitatud e-posti aadressil. Müüja edastab ostjale kirjavahetuse aadressil e-posti aadress, mis on märgitud tema kliendikontole või tellimusse.
XI. Väljaspool kohut lahendamine
1. Tarbijavaidluste kohtuväliseks lahendamiseks ostulepingust on pädev Tšehhi Kaubandusinspektsioon, asukohaga Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetiaadress: https://adr.coi.cz/cs. Veebipõhise vaidluste lahendamise platvormi, mis asub aadressil http://ec.europa.eu/consumers/odr, saab kasutada müüja ja ostja vaheliste vaidluste lahendamiseks ostulepingust.
2. Euroopa Tarbijakeskus Tšehhi Vabariik, asukohaga Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetiaadress: http://www.evropskyspotrebitel.cz on kontaktpunkt vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) nr 524/2013 21. mai 2013 tarbijavaidluste veebipõhise lahendamise kohta ja määruse (EÜ) nr 2006/2004 ning direktiivi 2009/22/EÜ (tarbijavaidluste veebipõhise lahendamise määrus) muutmise kohta.
3. Müüja on volitatud müüma kaupu ettevõtluslitsentsi alusel. Ettevõtluskontrolli teostab oma pädevuse piires vastav ettevõtlusamet. Tšehhi Kaubandusinspektsioon teostab määratud ulatuses muu hulgas järelevalvet seaduse nr 634/1992 Coll., tarbijakaitse seaduse järgimise üle.
X. Lõppsätted
1. Kõik lepingusätted müüja ja ostja vahel on Tšehhi Vabariigi õiguskorra alusel. Kui ostulepinguga loodud suhe sisaldab rahvusvahelist elementi, lepivad pooled kokku, et suhe allub Tšehhi Vabariigi õigusele. See ei mõjuta tarbija õigusi, mis tulenevad üldiselt siduvatest õigusnormidest.
2. Müüja ei ole ostjaga seotud ühegi käitumiskoodeksiga tsiviilseadustiku § 1826 lõige 1 punkt e) tähenduses.
3. Kõik õigused müüja veebilehtedele, sealhulgas autoriõigused sisule, lehe paigutusele, fotodele, filmidele, graafikale, kaubamärkidele, logodele ja muule sisule ning elementidele, kuuluvad müüjale. Veebilehtede või nende osade kopeerimine, muutmine või muu kasutamine ilma müüja nõusolekuta on keelatud.
4. Müüja ei vastuta vigade eest, mis on tekkinud kolmandate isikute sekkumise tõttu internetipoodi või selle kasutamise tõttu vastuolus selle otstarbega. Ostja ei tohi kasutada internetipoodi viisil, mis võiks mõjutada selle toimimist negatiivselt, ega teostada tegevusi, mis võiksid võimaldada tal või kolmandatel isikutel volitamata sekkuda või kasutada tarkvara või muid osi, mis moodustavad internetipoe, ning kasutada internetipoodi või selle osi või tarkvara viisil, mis on vastuolus selle otstarbe või eesmärgiga.
5. Ostja võtab endale käesolevaga tsiviilseadustiku § 1765 lõige 2 tähenduses muutuvate asjaolude riski.
6. Ostuleping, sealhulgas ärilised tingimused, on müüja poolt elektrooniliselt arhiveeritud ja ei ole kättesaadav.
7. Müüja võib muuta või täiendada ärilisi tingimusi. See säte ei mõjuta õigusi ja kohustusi, mis on tekkinud eelmiste äriliste tingimuste kehtivuse ajal.
8. Äriliste tingimuste lisaks on näidispõhine lepingust taganemise vorm.
Käesolevad ärilised tingimused jõustuvad alates 21.02.2023